Ett koncept som med ett systematiskt och pedagogiskt angreppssätt ger kunskap om
i syfte att utveckla och förbättra verksamheten för att säkra nöjda kunder.
Det gäller att fokusera på de områden som känns viktigast just nu, få det dokumenterat i en handlingsplan för att sedan göra en prioritering. Efter detta är gjort så fokuserar man på de utvalda böckerna i tur och ordning. Kan man godkänna det arbetssättet som Exempelföretaget förordar så är det bara att infoga ett godkännande i de utvalda böckerna.
Nu går man in i de utvalda böckerna.
Om ni följer arbetssättet som beskrivs i böckerna med rutiner, policydokument, handlingsplaner, inlagda länkar och övriga dokument så har Ni en viktig arbetsuppgift kvar att genomföra:
Läsa igenom böckerna, godkänna arbetssättet och göra eventuella justeringar i Word för att anpassa det till Er verksamhet.
I allt utvecklingsarbete är det viktigt att följa upp och se till att allt fungerar på rätt sätt. Det är i dessa sammanhang viktigt att vi inte ”tycker och tror” hur väl vi lyckas med våra angreppssätt.
För att få en bild av hur väl de beskrivna angreppssätten fungerar, görs en mätning i form av självvärdering.
I detta syfte finns för varje huvudrubrik ett formulär framtaget som används i arbetet med att sätta mål och att användas som underlag i förbättringsarbetet.
Visa exempel på självutvärdering
Det skapar lugn och ro om organisationen känner sig trygg i vetskap om att verksamheten ständigt förbättrar sitt angreppssätt för att leverera kundnöjdhet.
För att lyckas med detta har organisationen beskrivit och implementerat angreppssätt för att säkerställa
Angreppssätten mäts och analyseras kontinuerligt, krävs förbättringar så initieras dessa i syfte att skapa bästa tänkbara förutsättningar att leverera kundnöjdhet. Kundnöjdheten mäts direkt mot våra kunder.
Visa iFOKUS konceptet